תמונות לאתר וורדפרס – מדריך

אופטימיזציה לתמונות וורדפרס

תוכן עניינים

איך וורדפרס מנהלים קבצי תמונות

מערכת וורדפרס לוקחת את התמונה שאנחנו מעלים ויוצרת ממנו גדלים שונים על מנת שנוכל להוסיף את התמונות לאורך האתר וזה לא יציג את התמונה הגדולה, המלאה, הכבדה, במקומות בהם התמונה מופיעה בגודל קטן יותר. זה נועד על מנת להציג תמונה קטנה לגולש, שתעלה על גבי הדפדפן שלו מהר יותר, מאשר תמונה בגודל ומשקל מלא.

סיומות של קבצי תמונות ושימושים

כשאתם מסתכלים במחשב שלכם על קובץ תמונה, אם אתם רואים רק את השם של התמונה, ללא סיומת של jpg או png למשל (בצורה הזו image.jpg), הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות זה להפעיל את הצגת הסיומות של הקבצים במחשב שלכם.

יש כמה סוגי קבצים שאנחנו משתמשים בהם באתרי אינטרנט, בין היתר:

JPG \ JPEG

קובץ תמונה ללא רקע שקוף, ניתן למזער את נפח \ משקל התמונה בצורה משמעותית עם Tinyjpg, ברוב המצבים נשתמש בתמונות מהסוג הזה.

PNG

קובץ תמונה עם אפשר לרקע שקוף, ניתן למזער משמעותית עם Tinyjpg אבל הקבצים הללו בדר"כ כבדים יותר מקובץ JPG, לכן כדאי להשתמש בהם רק כשיש צורך ברקע שקוף.

WEBP

קובץ מוקטן של תמונה שנועד ומשמש לטעינה מהירה יותר של עמודי אתרים, לא ניתן לערוך את הקובץ כמו תמונה רגילה והוא לא עובד בכל הדפדפנים (אלא רק בפופולריים ביותר), לכן בדר"כ נשתמש במערכת CDN או תוסף קאש באתר על מנת להפוך תמונות JPG או PNG לקובץ Webp רק על דפדפנים שתומכים בכך.

SVG

קובץ ורטורי – כלומר בנוי מקוד ולא מפיקסלים, הקוד מאחורי הקלעים בקובץ SVG מגדיר איזורים וצובע אותם, מה שמאפשר לקובץ להופיע באיכות מקסימלית בכל גודל שתבחרו, והקובץ שוקל מעט מאוד. באתרים נשתמש בקובץ SVG לאייקונים ואיורים בעיקר. קובץ SVG ניתן לעריכה בתוכנות עריכת וקטורים כמו אילוסטרייטור.

הגדרות למדיה ותמונות של וורדפרס

אם תיגשו בוורדפרס ל- הגדרות >> מדיה. תוכלו להגדיר את גודל התמונות הממוזערות, שנו זאת אם יש לכם סיבה – כמו למשל אם בעיצוב של האתר שאתם הולכים להקים יש גדלים מאוד ספציפיים של תמונות, לרוב לא צריך לגעת בהגדרות האלו. כברירת מחדל מסומן "וי" ליד האפשרות לשמור את המדיה בתיקיות לפי חודשים, כך שהמערכת תייצר תיקיה לכל חודש עבור התמונות שאתם מעלים, אפשר לבטל את האפשרות הזאת בשביל להמנע מריבוי תיקיות באחסון שלכם, אם אין לכם סיבה לשמור תמונות לפי חודשים.

גדלי תמונות מומלצים לשימוש באתר וורדפרס

כשמדובר על תמונות גדולות, עדיף להשתמש ברוחב 1920 פיקסל (1920X1080 למשל, אבל הגובה תלוי באיזור בו רצים להכניס את התמונה, אם יש לך תמונה גדולה בראש עמוד שאתה רוצה שתהיה לכל הרוחב אבל גובה 500 למשל, אתה יוצר תמונה שהיא 1920X500.

גדלי תמונות מומלצים למוצרים בחנות ווקומרס

בשביל לשמור על עקביות בעיצוב ונראות מקצועית, וגם לבסס תהליך מסודר לכל תמונות המוצרים שבחנות, כדאי לחתוך ולעלות את התמונות ביחס גודל של 1:1, כלומר ריבוע. בעדיפות לרזולוציה של 1000 על 1000 פיקסלים.

מזעור גודל תמונות לפני העלאתן לאתר וורדפרס

מעבר לכך כדאי למזער את התמונה עם מערכת שלא פוגעת באיכות התמונה אלא רק מורידה משמעותית את משקל הקובץ – אפשר פשוט לעלות תמונות ולהוריד חינם (עד 20 כל פעם) או לעשות מנוי יחסית זול שמאפשר גם לשים את התוסף של Tinyjpg באתר וורדפרס ולבצע את המזעור וההקטנה של גודל התמונה אוטומטית.

מערכת חינמית למזעור גודל תמונות ללא פגיעה באיכותן: tinyjpg.com

התוסף של המערכת לוורדפרס: מעבר לתוסף

שתפו את המאמר

ידע זה כוח, הירשמו לעדכונים במייל בשביל לא לפספס עוד טיפה

Loading

מאמרים נוספים

מנועי חיפוש חוץ מגוגל
SEO קידום אתרים

מנועי חיפוש חוץ מגוגל

בין אם אתם רוצים לדעת איפה האתר שלכם מופיע מבחינת קידום אורגני או שסתם בא לכם לראות מה האלטרנטיבות למנוע החיפוש הפופולרי בעולם גוגל, אלו

קרא עוד »

עשו את הצעד הראשון

בכיוון ההצלחה שלכם בדיגיטל

עובד