דְּרוֹפּשִׁיפִּינְג – הטוב, הרע והמכוער

Wooden jigsaw puzzle with text BUY and SELL.

תוכן עניינים

המונח "דרופ-שיפינג" מגיע מהשפה האנגלית, הכוונה שלו היא לתהליך שכולל את משלוח המוצר מהיצרן ישירות לצרכן, בלי מגע ביניהם.

כך למשל אפשר למכור מוצרים בחנות אינטרנטית, וברגע שמישהו רוכש, המוצרים יגיעו מאותו יצרן/ספק.

הטוב בדרופשיפינג

היתרון הגדול בדרופשיפינג הוא גם החיסרון – אין התעסקות עם המוצר כמעט בכלל. יש כמה שלבים מהייצור עד למכירה של מוצר, אם מצאתם ספק\יצרן\מפעל\חנות שיכול לייצר את המוצר וגם לשלוח אותו ללקוחות שלכם, יצרתם תהליך שלא דורש מכם עבודה, ונשאר לכם "רק" לשווק ולמכור.

הרע בדרופשיפינג

שום דבר בתהליך לא תלוי ולא יכול להיות בשליטתכם, אם הספק עשה פאדיחה, אתם "אוכלים" אותה בתור המוכרים של המוצר וצריכים שיהיה לכם מערכך החזרות מדויק, באינטרנט גם ביקורת שלילית אחת משפיעה, לעיתים תצטרכו "לספוג" את העלויות של החזרות ושליחת מוצר חדש, זה שווה את זה אם המוצר לא יקר מידי.

ובגלל שהמוצר לא שלכם ואתם תלויים בספקים, העסק עלול להיות לא יציב מבחינת מלאי ואיכות המוצרים.

המכוער בדרופשיפינג

מאז שגילו שאפשר למכור מוצר במקום אחד, למשל איביי, ולקנות אותו ממקום אחר, למשל אמזון, התחילו אנשים לעוף באוויר ולמכור מוצרים שניתן לקנות באתר אחד, באתר השני, בעלות גבוהה יותר, על מנת להרוויח את ההפרש. זאת גם שיטה של דרופ שיפינג אבל היא גובלת באתיקה לא טובה ונעלמת לאט לאט מהעולם.

אם התכנון שלכם הוא למכור מוצרים שמחירם גבוה יותר ממה שאתם או מערכת אוטומטית שלכם קונה באינטרנט, זה בעצם "לעבוד על אנשים בעיניים".

שתפו את המאמר

ידע זה כוח, הירשמו לעדכונים במייל בשביל לא לפספס עוד טיפה

Loading

מאמרים נוספים

מנועי חיפוש חוץ מגוגל
SEO קידום אתרים

מנועי חיפוש חוץ מגוגל

בין אם אתם רוצים לדעת איפה האתר שלכם מופיע מבחינת קידום אורגני או שסתם בא לכם לראות מה האלטרנטיבות למנוע החיפוש הפופולרי בעולם גוגל, אלו

קרא עוד »

עשו את הצעד הראשון

בכיוון ההצלחה שלכם בדיגיטל

עובד