איך לבדוק אם יש לכם בעלות על האתר שלכם

Woman working at the desk on laptop with headache. Concentrated and worried female businesswoman

תוכן עניינים

יש שני דברים שאתם צריכים לשלוט עליהם בשביל בעלות מלאה על האתר שלכם, הדומיין – כתובת האתר, והאחסון של האתר. כדאי לבדוק שהם נרשמו תחת השם שלכם ואתם שולטים עליהם ללא גורם צד שלישי, על מנת למנוע הרבה בעיות עתידיות; הניסיון שלנו מראה שכשעסק רוצה לעבור חברת שיווק למשל, לעיתים יקבל כתף קרה ועיכובים שונים מאנשי מקצוע שאחראים על הנכסים הדיגיטליים בגלל שהם נתנו לעסק שירות בעבר בצורה כזו או אחרת, ועלולים לעכב ולהזיק להתנהלות של העסק מול אנשי מקצוע חדשים שהוא מעוניין לעבוד איתם או שינויים שהוא רוצה לבצע בנכסים שלו בגלל סיבה כזו או אחרת. גם אם צריך את השליטה הזו פעם בכמה שנים, כדאי להמנע מראש מבעיות שעלולות לצוץ למזעור נזקים ועוגמת נפש.

בעלות על כתובת האתר – דומיין

למה זה חשוב: כתובת האתר היא הצינור שדרכו מגיעים גולשים לקבצים של האתר שלכם – המאוחסנים (נמצאים) בשרת האחסון שאתם משתמשים בו. במידה ויש תקלה בכתובת האתר מסיבה כזו או אחרת, רק הבעלים של כתובת האתר יוכל לבצע את השינוי הנחוץ, למשל אם אתם רוצים לעבור לאחסון מהיר יותר, תצטרכו לשנות את ההפניה של כתובת האתר (הדומיין) לכתובות ה-NS של האחסון החדש, כך שמי שמקליד את כתובת האתר בדפדפן יגיע לקבצים באחסון החדש, על מנת לבצע זאת צריך גישה למערכת הניהול של הדומיין שבדר"כ נרשם בחברות רישום מאושרות כמו אינטניק עבור דומיינים ישראלים או GoDaddy לבינלאומיים.

דבר ראשון שצריך לבדוק זה האם יש לכם גישה למערכת בה מנוהל הדומיין, האם אתם אלו שמשלמים על החידוש של הדומיין והאם הוא רשום תחת השם שלכם. עוד דבר חשוב בבעלות על דומיין – במידה ויש סכסוך או סיבה כלשהי שבגללה תצטרכו להחליף את כתובת האתר, תאבדו את הקידום האורגני שהתווסף עד כה, כך שהחשיבות העליונה של כתובת האתר היא הקידום שלו ועדיף להישאר עם אותה כתובת לאורך זמן (ניתן להעביר את הקידום האורגני בצורה של הפניות קישורים אבל זה תהליך שדורש עבודה וכנראה יצריך מכם הוצאה כספית.

בדיקת הבעלות על דומיין נקראת "whois" – תוכלו לבדוק עם כלים שונים, לרבות האתר who.is.

איך מעבירים בעלות על דומיין

בגלל שרישום הדומיין צריך להתעדכן בכל העולם, התהליך בנוי מכמה שלבים וצריך לשים לב לכמה דברים על מנת לעשות את זה בצורה יעילה ללא "Down Time" – כלומר זמן שהאתר נופל מהאוויר והגולשים מקבלים שגיאה.

  1. פותחים את הדומיין להעברה – בדר"כ בפאנל ניהול הדומיין – כלומר המערכת בה הוא רשום ומשלמים על החידוש שלו – יהיה כפתור\אפשרות לפתוח את הדומיין להעברה – "Unlock Transfer" בתצוגה כזו או אחרת. בשלב הזה אתם צריכים גישה לניהול הדומיין שלכם, או לבקש מהבעלים הנוכחי של הדומיין או זה שמחדש אותו לפתוח את ההרשאה הזו.
  2. קוד העברת דומיין – בשביל לאמת את ההעברה, כשתיפתחו את הדומיין להעברה לפי שלב 1, תקבלו קוד EPP, במידה ומישהו אחר פותח את הדומיין להעברה, תבקשו ממנו את קוד הEPP שיופיע במערכת ניהול הדומיין לאחר הפתיחה להעברה.
  3. רישמו את הדומיין תחת השם שלכם – בדר"כ תצטרכו ליצור חשבון אצל רשם דומיינים, ולאחר מכן תמצאו "העברת דומיין" או "רישום דומיין" בו תיכנסו לתהליך בו אתם צריכים לשלוח את קוד הEPP בצורה של אימייל או להכניס אותו למערכת בעת הרישום של הדומיין. התהליך לעיתים מתבצע ידנית לכן זה יכול לקחת כמה ימים עד לאישור ההעברה.

בעלות על האחסון – קבצי האתר

הדבר השני החשוב לבדוק אם בבעלותכם זה אחסון האתר, האחסון חשוב יותר מהגישה לניהול האתר עצמו מכיוון שרק ברמת האחסון נוכל לפתור בעיות מסויימות ורק ברמת האחסון נוכל לגבות את האתר ולשחזר אותו לפי צורך בלי לחשוש. בדר"כ בוני אתרים מציעים שירותי אחסון שכוללים תחזוקה מסויימת, במידה ולא, אין טעם להשאר באחסון של בונה האתרים וכדאי לעבור לחשבון משלכם בחברת האחסון ולהעביר אליה את האתר.

שתפו את המאמר

ידע זה כוח, הירשמו לעדכונים במייל בשביל לא לפספס עוד טיפה

Loading

מאמרים נוספים

מנועי חיפוש חוץ מגוגל
SEO קידום אתרים

מנועי חיפוש חוץ מגוגל

בין אם אתם רוצים לדעת איפה האתר שלכם מופיע מבחינת קידום אורגני או שסתם בא לכם לראות מה האלטרנטיבות למנוע החיפוש הפופולרי בעולם גוגל, אלו

קרא עוד »

התייעצו איתנו בכיף. השאירו פרטים כאן

עובד