מה כולל קידום אורגני לאתרים

SEO

תוכן עניינים

בקידום אורגני לאתרים – או SEO, אנחנו ממקמים בראש הקידום שלנו אתר אינטרנט; בתור "הסוס הרץ" או אם תרצו מכונית המירוץ שלנו, כשמנועי החיפוש הם המסלול.

המושג קידום אורגני לאתרים הוא תרגום לא ישיר של מושג שנקרא "אופטימיזציה של מנועי חיפוש" – או באנגלית ראשי התיבות של SEO: Search Engine Optimization.

אז מה זה בעצם "אופטימיזציה למנועי חיפוש"?

קודם כל נבין מה זה מנוע חיפוש (בקצרה): מנוע חיפוש הוא אתר אינטרנט עם מערכת שסורקת את כל האתרים באינטרנט באופן קבוע בשביל להעניק תוצאות חיפוש טובות ככל הניתן למחפשים. מה הן "תוצאות חיפוש טובות" זה משהו שמשתנה כל הזמן ולכן גם הביצוע של קידום אורגני טוב ויעיל משתנה, אבל יש כמה דברים שנשארים בעיקר הדברים, למשל תוכן כתוב, מאמרים ומידע.

מה בכלל מחפשים במנועי החיפוש?

בטח גם לכם ייצא לא מעט לחפש במנועי החיפוש, שמוטמעים במכשירי הסלולר שלנו ועוזרים לנו בדרכים שונות ביום-יום. בשביל להבין את סוגי החיפוש השונים אנחנו יכולים להקטלג אותם ל-4 כוונות עיקריות, ובכך נדע להתאים את התוכן באתרים שלנו בשביל לענות על הצרכים של המחפשים ובכך לגרום למנועי החיפוש להציג אותנו ולתת לנו ציון טוב יותר.

כוונת המחפש היא בדר"כ אחת  בין 4 האפשרויות הבאות:

  1. ניווט: בדר"כ אם לא בא לכם לרשום כתובת של אתר מסויים, אתם תרשמו אותו בגוגל ותלחצו על האתר. חשוב: בשביל שיוכלו לנווט לאתר שלכם בצורה הזו ממנועי החיפוש, המותג שלכם צריך להיות בולט כשמחפשים אותו, עושים זאת בעיקר באמצעות קידום אורגני.
  2.  מידע: למשל אם אתם רוצים תשובה לשאלה, "מי היה הנשיא הראשון של ארצות הברית" – בשביל להופיע בין תוצאות החיפוש הללו האתר שלכם צריך לכלול תשובות ברורות לשאלות בתחום שלכם ותחומים "מסביב". בשביל שהתשובות לשאלות כאלו יופיעו בהטמעה ישירה בגוגל (כשאתם ממש מקבלים את התשובה בלי צורך להכנס לאתר), אתם צריכים להוסיף "סכמה" (קיטלוג אלמנטים בשביל גוגל) של שאלות ותשובות באתר האינטרנט שלכם.
  3. רכישה מוצר: למשל אם אתם רוצים לקנות מוצר ספציפי, למשל: "לפטופ לנובו עד 4000"
  4. מחקר שוק: למשל אם אתם רוצים לרכוש מכונת כביסה, תחפשו "מה מכונת הכביסה הטובה ביותר".

 

תשובה לשאלה בגוגל - סכמה שאלות תשובות
תשובה לשאלה בגוגל – סכמה שאלות תשובות

איך כל זה קשור לקידום אורגני?

האמת, יש מעט מאוד דברים שלא קשורים לקידום אורגני (באתר האינטרנט שלכם). כל אלמנט בין גדול או קטן כולל בתוכו את הכוח להעניק לכם דירוג גבוה או נמוך יותר במנועי החיפוש.

אז מה עושים?

מקדמים! יש המון יתרונות לקידום האורגני, למרות שהן מתגלות בטווח הארוך, הן גם נשארות לטווח הארוך.

נודניקים, מה כולל קידום אורגני לאתרים?!

אוקי אוקי, מה שתקבלו מחברת הקידום האורגני שאיתה אתם עובדים בדר"כ יכלול:

1. קידום אורגני פנימי באתר On-Site

  • בדיקה ושיפור האתר, תיקון שגיאות
  • הוספת תכנים קבועים ומשתנים, אווירה ופיתוח עמודים מתחרים לפי מילות מפתח

2. קידום אורגני חיצוני לאתר Off-Site

  • כתיבה ופרסום כתבות יח"ץ באתרים גדולים

3. אופטימיזציה של האתר והוספת שדרוגי תכנים

  • ניהול אתר וורדפרס כולל עדכונים
  • תיקון שגיאות ושיפור קידום אורגני באתר לפי הוראות מערכות קידום אורגני וגוגל

4. פיתוח אסטרטגיית הפקת תכנים כתובים וויזואליים

במהלך פיתוח אסטרטגיית התכנים לקידום האורגני נבחן את ההיבטים בעסק שיכולים להניב תוכן מעניין לקהל היעד שאפשר להפיק באופן קבוע לאורך הזמן שנקבע לקידום. את התכנים נחלק לסוגים שונים המובילים את הקידום האורגני בדרכים שונות ומאפשרות לעסק להיות נוכח באופן עקבי בקרבת קהל היעד שלו ולקבל תנועה אורגני ממנועי החיפוש וקישורים חיצוניים.

5. פרסום תכנים כתובים וויזואליים באתר וניהול אתר

אי אפשר לנהל קידום אורגני בצורה יעילה אם אין אפשרות לבצע שינויים באתר האינטרנט. ברגע שיש לנו שליטה על אתר האינטרנט, אנחנו יכולים לפרסם בו מאמרים ותכנים לקידום האורגני, ולשפר אותו על פי בדיקות שאנחנו עורכים עם מערכות שסורקות את האתר, בכך אנחנו מגלים בעיות שעלולות להזיק לקידום של האתר ופותרים אותן.

6. כתיבה ופרסום כתבות יח"ץ באתרים גדולים

קישורים חיצוניים יכולים להשפיע בצורה ניכרת על מיקום האתר במנועי החיפוש, קישורים חיצוניים בכתבות שמפורסמות באתרי תוכן גדולים (אתרי חדשות למשל) נותנים פוש לקידום האורגני של האתר, אבל לא לאורך זמן, לכן את כתבות היח"ץ כדאי לתזמן ולהכניס לתקציב הקידום האורגני לפי צורך – שמבוסס על התחום של העסק.

7. מעקב אחר דירוג עמודי האתר במנועי החיפוש על פי מילות המפתח הרלוונטיות

אם לא נעקוב לא נדע אם התקדמנו. הקידום האורגני חייב להיות במעקב תמידי אחר המיקום בתוצאות החיפוש, בין היתר צריכים להיות דוחות תקופתיים המציינים איפה המיקום והשינויים שקרו בשל הקידום האורגני שנעשה.

 

שתפו את המאמר

ידע זה כוח, הירשמו לעדכונים במייל בשביל לא לפספס עוד טיפה

Loading

מאמרים נוספים

מנועי חיפוש חוץ מגוגל
SEO קידום אתרים

מנועי חיפוש חוץ מגוגל

בין אם אתם רוצים לדעת איפה האתר שלכם מופיע מבחינת קידום אורגני או שסתם בא לכם לראות מה האלטרנטיבות למנוע החיפוש הפופולרי בעולם גוגל, אלו

קרא עוד »

התייעצו איתנו בכיף. השאירו פרטים כאן

עובד