דברים שכל בעל עסק קטן צריך לדעת

Happy woman, portrait and fashion designer with tablet in logistics or small business management at

תוכן עניינים

הקמת עסק, או שאולי אתם כבר שנים עם עסק שלא לגמריי פרח. קודם כל שאפו על היוזמה והעצמאות, כמוכם יש עוד כ-500 אלף בישראל, בעלי עסקים קטנים בינוניים וגדולים, אתם נמצאים בחברה טובה, אנשים יצירתיים שרוצים להעשיר את העולם, וגם את עצמם. אבל הרבה מאוד עסקים בתחילת דרכם לא מצליחים למצוא את האיזון הנכון ולבסוף נסגרים, לעיתים בגלל ניהול לא נכון, מחסור במידע וסיוע. יש מידע, סיוע וזכויות לעסקים שלעיתים בעל עסק קטן לא חשוף אליהם, וזה גם מה שמוביל לכישלון בחלק מהמקרים.

סיכמו לכם כאן כמה דברים שאתם חייבים לדעת כבעלי עסקים, בייחוד בתחילת דרככם, כדי שתוכלו לקחת בחשבון דברים שעסקים מצליחים מתייחסים אליהם, וכאלו שנכשלים לעיתים לא.

הכישלונות כואבים פחות כשיש יותר ניצחונות

זאת פונקציה פשוטה, כשיש לכם לקוח אחד או 2 בתחילת דרככם, ומסיבה כזו או אחרת העבודה "נכשלה", אתם תרגישו את זה חזק, גם בכיס וגם בלב. אבל ככל שיהיו לכם יותר לקוחות, ויותר ניצחונות – כלומר עבודה שהצליחה, הכישלונות לא ישפיעו עליכם בצורה כזו קיצונית. קחו את זה בקלות, כולם טועים בהתחלה.

נהלו את הכסף שלכם

כמה חשבונות בנק יש לכם? אם יש לכם אחד, כמה שזה יישמע לא אינטואיטיבי לחלקכם, עדיף שיהיו כמה חשבונות בנק. אתם צריכים ללמוד לנהל את הבנקים כך שהם ישרתו אתכם, למשל אם יש לכם הרבה הוצאות לספקים, אולי תרצו לנהל חשבון בנק נפרד לספקים, כדי שלא תמצאו את עצמכם אף פעם ללא כסף לשלם לספקים, מה שיכול להביא אתכם לאיבוד ספקים, לקוחות, מוניטין ועסקאות עתידיות.

שלמו מיסים

לפני שהם יפתיעו אתכם: נשים בצד את כל הבכי של בעלי עסקים שצריכים לשלם אלפי שקלים כל חודש למע"מ, מקדמות מס הכנסה וכו'. אתם צריכים להבין שכשאתם בעלי עסקים, יש לכם "שותף שקט" שהוא המדינה, ואתם חייבים לשלם להם את מה שמגיע להם. אם לא תשלמו אתם עלולים להגיע לעיקולים ובעיות בחיים האישיים שלכם, כדאי מאוד להמנע בכך שנשלם למדינה בלב שלם את מה שחייבים להם, נשים בצד את המע"מ שאנחנו חייבים כדי שלא יהיו הפתעות, נשלם מקדמות למס הכנסה וביטוח לאומי כדי שלא נהיה חייבים להם בסוף השנה. הרי הכל מחושב, אם נשלם להם יותר, יחזירו לנו, אם נשלם להם פחות, נצטרך להשלים את החסר מהכיס שלנו.

עשו נטוורקינג

לעסק שלכם יש עסקים שעובדים במקביל, לא מתחרים, אלא עסקים שנותנים שירות לקהל היעד שלכם. עסקים כאלו יכולים להיות שותפים שקטים בנטוורקינג, אתם תפנו להם לקוחות והם יפנו לכם. תוכלו לפתח שירותים משלימים או לשלם עמלות אחד לשני עבור עבודה. נטוורקינג זה אחד העקרונות החשובים ביותר בפיתוח עסק.

עשו הַאֲצָלָה (דליגציה)

יש לנו רק 24 שעות ביממה, איך מקבלים 48 שעות ביממה? לוקחים עובד – או בהתחלה לפחות "מסייע". העובד הראשון בעסק שלכם צריך להיות מישהו שלוקח את כל המשימות בעסק שאתם מבצעים שלוקחות הכי הרבה זמן ומכניסות הכי פחות כסף. גם אם אתם נמצאים בהתחלה, בידקו אם יש מישהו שיכול לקחת מכם משימה כזו או אחרת על מנת שאתם תוכלו לעבוד על לקבל עוד עבודה ולקוחות, ולא להשקיע את רוב זמנכם בביצוע משימות.

בנו מערך אוטומציה

למשל עם בניית אתר אינטרנט לעסק, תוכלו לרכז את המידע הרלוונטי על העסק שלכם, לחסוך לעצמכם וללקוחות פוטנציאליים המון זמן במענה לשאלות שחוזרות על עצמן, לרכז את השירותים והבידולים שלכם במקום אחד ולרכז את השיווק שלכם למקום אחד כדי לקבל המרות יותר טובות (כלומר, יותר עסקאות על המאמצים שלכם).

שתפו את המאמר

ידע זה כוח, הירשמו לעדכונים במייל בשביל לא לפספס עוד טיפה

Loading

מאמרים נוספים

מנועי חיפוש חוץ מגוגל
SEO קידום אתרים

מנועי חיפוש חוץ מגוגל

בין אם אתם רוצים לדעת איפה האתר שלכם מופיע מבחינת קידום אורגני או שסתם בא לכם לראות מה האלטרנטיבות למנוע החיפוש הפופולרי בעולם גוגל, אלו

קרא עוד »

התייעצו איתנו בכיף. השאירו פרטים כאן

עובד