איך לבדוק את מהירות ותקינות האתר

אתרים לבדיקת מהירות ותקינות האתר שלכם

תוכן עניינים

חשיבות מהירות האתר שלנו למנועי החיפוש

מהירות האתר משפיעה על היבטים קריטיים שגורמים לנו לאבד גולשים, לקוחות, ובסופו של דבר כסף.

מהירות האתר משפיעה למשל בצורה קריטית על הציון שנותנים לנו מנועי החיפוש כשהם סורקים את האתר. מנועי החיפוש, לרבות גוגל, רוצים לשרת את הלקוחות שלהם – הגולשים והמחפשים, ולהציג להם את האתרים הטובים ביותר התואמים לצרכים שלהם (כיום זה לא רק מה שהם חיפשו, אלא גם המיקום שלהם, המכשיר החכם ממנו הם גולשים ועוד).

במידה והאתר שלכם נרשם במנועי החיפוש כ-"איטי", הוא לא יתועדף ברשימה שתוצג לגולשים, כלומר אתם יכולים למצוא את דפי האתר שלכם בעמוד השני והשלישי בגוגל רק בגלל שהוא לא עבר אופטימיזציה למהירות.

חשיבות מהירות האתר לגולשים

הדבר הקריטי הבא הוא חווית משתמש, כשגולש נכנס לאתר שלכם כל שניה נוספת של טעינה עלולה לגרום לו לצאת לחפש את עצמו באתר אחר. טעינה איטית של אתר אינטרנט בימיינו מעידה על תקלה, של הגולש או של האתר, וזה מציק – חווית המשתמש נשברת ואנחנו מאבדים גולשים ולקוחות.

סביר שאתר אינטרנט על מערכת ניהול תוכן כמו וורדפרס יעלה קצת לאט יותר מאתר שבנוי בפיתוח מאפס, למשל אתרי HTML ללא אפשרויות CMS מורחבות ייטענו הרבה יותר מהר על דפדפני הגולשים בגלל שהם לא צריכים להשתמש בקבצים ומשאבים רבים שיושבים על האחסון ועושים "הורדה" לדפדפן הגולש.

כשאנחנו בונים אתרים על מערכת וורדפרס למשל, יש יתרונות וחסרונות, היתרון המשמעותי הוא העלויות הנמוכות והאפשרויות המורחבות שניתן לעשות באתר לבד, ללא יכולות טכניות בתכנות ובניית אתרים. אחד החסרונות הוא "כובד" האתר, כמות הקבצים שמערכת וורדפרס דורשת, גורמים לאתרי וורדפרס להיות איטיים יותר ככלל מאתרים שפותחו מאפס (כמובן שיש יוצאים מן הכלל).

החדשות הטובות הן שיש כבר פתרונות מגוונים לטעינת אתרי וורדפרס במהירות שיא, למשל שימוש ב-CDN, ובאחסון מודרני ומהיר – אחסון ענן עם משאבים יעילים, יעניק לנו אתר מהיר לתפארת, במידה ובנו אותו נכון ועשו אופטימיזציה לתכנים הרגילים, כמו הקטנת תמונות. קראו עוד על אחסון אתרים >>

המלצות גוגל למהירות אתר

כשאנחנו אומרים "גוגל ממליצים" אנחנו מתכוונים שאתם לא תקבלו את החשיפה הטובה ביותר במנוע החיפוש שלהם אם לא תעמדו בציפיות שלהם.

ניתן לראות את הפילוג של העדפות מהירות האתרים של גוגל בתמונה מטה, שהם מפרסמים במאמר המסביר את בחינת מהירות האתר והציון שהם נותנים בכלי בדיקת מהירות האתר שלהם.

ניתן לראות שהם רוצים שהאתר שלכם יטען בפחות מ2.5 שניות בשביל להיות "על הירוק" ב- Good.

מתוך מאמר גוגל About PageSpeed Insights

כלים לבדיקת מהירות ותקינות האתר שלכם

1. Google PageSpeed Insights

הכלי של גוגל לבדיקת מהירות האתר​, בואו נגיד שאם אכפת לכם מה גוגל חושבים על האתר שלכם, או לפחות המערכות האוטומטיות שלהם, אתם יכולים לבדוק את זה מולם ישירות בכלי בדיקות מהירות האתרים שלהם – PageSpeed Insights. בפועל הוא נותן לכם ציון מ1-100 ואומר לכם מה כדאי לשפר.

אבל חשוב לציין שאם קיבלתם ציון גרוע, תמיד אפשר לשפר, ולא תמיד זה משפיע בצורה קיצונית על הקידום האורגני שלכם, במידה וחווית המשתמש נעימה, הכלי הזה יכול להיות משהו שמפשרים בסוף ולא מתייחסים אליו בצורה קיצונית בהתחלה.

לא כדאי לכם לצמצם את האפשרויות שלכם לחווית משתמש רק בגלל שגוגל לא מצליח להבין את האתר שלכם או שמשהו לא מוצא חן בעיניו.  You do you ובסופו של דבר אפשר לשפר את הציון הזה עם CDN ושלל אפשרויות אופטימיזציה.

הממצאים של הכלי ההזה מעידים על מה שגוגל חושבים בפועל על האתר שלכם בצורה שטחית. בשביל להבין יותר לעומק, כדאי להעזר בכלי חובה לכל בעל אתר – Search Console.

אחד הכלים\אתרים הפופולריים לבדיקת מהירות ותקינות האתר שלכם, הכלי הוא חינמי ומאפשר בדיקה מקיפה יחסית ללא עלות, הבדיקה תעזור לכם לראות ציון כללי ומפורט על הדברים שהאתר ממליץ לשפר, לעומת הכלי של גוגל, תקבלו הסברים טובים ומובנים יותר, בתרשימים מסודרים יותר.

אם תרצו לעקוב אחר מהירות ותקינות האתר שלכם, תוכלו ליצור משתמש ב-GTmetrix ולבחור בין תכנית ללא עלות עם אפשרות מעקב לאתר אחד או מעקב לכמה אתרים בתשלום.

הכלי Pingdom מאפשר לכם לראות את נתוני מהירות ואיכות האתר שלכם, בגלישה ממדינות שונות. תוכלו לבחור אם לבדוק את האתר מאירופה, ארה"ב ועוד. למשל אם אתם רוצים לבדוק לפי הקהל הישראלי, הבדיקות מארה"ב לא רלוונטיות לאתר שלכם. מומלץ לבצע את הבדיקה באתר מהמיקום הקרוב לגולשים הלרוונטיים לאתר שלכם.

4. PageSpeed Compare

הכלי הנ"ל מאפשר בדיקת מהירות בהשוואה ישירה בין שני אתרים שונים (או כתובות שונות). תוכלו למשל לבדוק את מהירות האתר החדש מול הישן, מול מתחרים ועוד. כלי נחמד אבל לא נותן הרבה מידע מעבר לבדיקות הבסיסיות.

רוצים לשפר את מהירות האתר שלכם?

בואו להעזר בנו לשיפור האתר שלכם וקבלו חשיפה טובה יותר ממנועי החיפוש וחווית גולשים טובה יותר. צרו קשר >>

שתפו את המאמר

ידע זה כוח, הירשמו לעדכונים במייל בשביל לא לפספס עוד טיפה

Loading

מאמרים נוספים

התייעצו איתנו בכיף. השאירו פרטים כאן

עובד